Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români majori cu domiciliul în străinătate (valabil 10 ani)

Cererile de paşapoarte se soluționează (se aprobă sau se resping) de autorităţile competente din România şi se confecţionează în România. 

Termen de eliberare:

Cererile pentru eliberarea paşaportului simplu electronic se soluţionează de autorităţile competente, în termene care curg de la data depunerii acestora şi care nu pot depăşi: 

  • 15 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară
  •  45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la consulatele României în statele membre UE
  •  60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la consulatele din state terţe în raport cu UE

Ridicarea paşaportului simplu electronic:

  • Din străinătate,  de la consulatul unde a fost depusă cererea sau de la un alt consulat; cetățenii români care au depus cererea de eliberare a pașaportului simplu electronic în țară, la serviciile  publice  comunitare  de  paşapoarte, pot solicita ca eliberarea documentului să se efectueze la orice consulat;
  • Din ţară, de la serviciile  publice  comunitare  de paşapoarte, inclusiv cetățenii români care au depus cererile la un consulat, dar și-au exprimat opțiunea de eliberare a documentului într-o altă locație.

Locul de unde solicitantul doreşte să ridice paşaportul va fi specificat de către acesta la momentul depunerii cererii, sau ulterior, pe baza unei cereri scrise. Paşaportul simplu electronic se ridică de titular sau de persoana care a formulat cererea ori de persoana împuternicită de acesta printr-o procură specială. 

Procura trebuie să fie autentificată, în ţară, de notarul public, iar în străinătate, de misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României ori, dacă a fost încheiată la autorităţile străine competente, să îndeplinească în mod corespunzător formalitățile de supralegalizare/ apostilare, în funcție de statul pe teritoriul căruia a fost încheiată şi să fie însoţită de o traducere legalizată.

Transmiterea paşapoartelor prin poştă:

  • de la consulat la adresa din străinătate: paşapoartele pot fi remise şi prin poştă sau serviciu de curierat rapid şi securizat, pe propria cheltuială; la momentul depunerii cererii, solicitantul va depune la consulat un plic pre-plătit autoadresat.
  • din România la consulat: pentru a intra mai repede  în posesia pașaportului, la cererea expresă a titularului ori a persoanei care a formulat cererea, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, cu suportarea de către titular a cheltuielilor de expediţie, din România la consulaturmând ca solicitantul să se prezinte personal la consulat pentru ridicare sau, ca documentul să-i fie expediat de la din România la consulat şi, mai departe, de la consulat la adresa din străinătate

Cetăţeanul român care şi-a stabilit domiciliul în străinătate are obligaţia ca, la eliberarea paşaportului simplu electronic cu menţionarea statului de domiciliu, să prezinte actul de identitate care atestă domiciliul din România, emis de autorităţile române.

Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu