Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta sub 14 ani cu domiciliul în străinătate (valabil 3/5 ani)

Documentele necesare:

  • certificatul de naştere românesc al minorului;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
  • documente de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, ale reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate;documente eliberate de autorităţile statului de domiciliu al părinţilor/părintelui sau al reprezentantului legal, împreună cu traducerea în limba română, după caz, din care să rezulte dreptul legal de şedere pe teritoriul statului respectiv;
  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
    • procură specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, autentificate la notar;
    • procură specială, pentru cererile formulate de persoana împuternicită;
    • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească (rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului;
    • hotărâre judecătorească (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărâre judecătorească (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului;
    • actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor;
    • act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta;
  • documente eliberate de autorităţile statului de domiciliu din care să rezulte dreptul legal de şedere pe teritoriul statului respectiv, împreună cu traducerea autorizată în limba română, după caz;

Dovada domiciliului în străinătate al minorului se face cu:

  • paşaportul acestuia, în care este menţionat statul de domiciliu, numai dacă cel puţin unul dintre părinţi sau, după caz, reprezentantul legal domiciliază în statul respectiv;
  • paşaportul părinţilor, al unuia dintre părinţi sau al reprezentantului legal, după cum urmează:
  1. paşapoartele ambilor părinţi, în cazul în care aceştia au domiciliul în acelaşi stat; sau
  2. paşaportul unuia dintre părinţi şi declaraţia celuilalt părinte, prin care îşi exprimă acordul cu privire la domiciliul minorului sau, după caz, hotărârea judecătorească prin care instanţa a stabilit domiciliul minorului la unul dintre părinţi, rămasă definitivă şi irevocabilă, ori rămasă definitivă (pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013);
  3. paşaportul părintelui supravieţuitor;
  4. paşaportul părintelui căruia i-a fost încredinţat minorul prin hotărâre judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă ori al părintelui care exercită singur autoritatea părintească în temeiul unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă şi irevocabilă ori în temeiul unei hotărâri judecătoreşti rămase definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013;
  5. paşaportul reprezentantului legal;

Toate documentele trebuie prezentate în original. Acestea se restituie solicitantului. 

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

Atenţie!:

  • actele de stare civilă ale cetăţenilor români eliberate de autorităţile străine nu sunt acceptate şi trebuie să fie înscrise / transcrise la serviciul de stare civilă competent sau la consulatul competent.
  • în cazul în care există diferenţe între nume şi prenume înscrise în documentele prezentate şi cele solicitate a fi înscrise în paşaportul simplu electronic, cu menţionarea statului de domiciliu, ca urmare a schimbării numelui sau prenumelui intervenite în străinătate, cererea poate fi acceptată numai după înscrierea menţiunii privitoare la această schimbare pe actul de stare civilă;

NOTĂ:

  • În cazul declarării furtului paşaportului, este necesară prezentarea dovezii eliberate de autorităţile de poliţie, însoţită de o traducere în limba română efectuată de un traducător autorizat;
  • Pierderea paşaportului se declară la depunerea cererii de eliberare a unui nou document de călătorie;
  • În cazul distrugerii paşaportului, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat, cu condiţia să existe elemente care să facă posibilă identificarea documentului.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu