Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta sub 14 ani cu domiciliul în România (valabil 3/5 ani)

Documentele necesare:

  • certificatul de naştere românesc al minorului;
  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
  • documente de identitate ale părinţilor sau al unuia dintre părinţi, ale reprezentantului legal sau, după caz, al persoanei împuternicite, aflate în termen de valabilitate;
  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de :
    • procură specială sau declaraţia privind acordul celuilalt părinte, autentificate la notar;
    • procură specială pentru cererile formulate de persoana împuternicită;
    • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească (rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului;
    • hotărâre judecătorească (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărâre judecătorească (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului;
    • actul de desemnare a reprezentantului legal, numai pentru cererile formulate de acesta, în cazul minorilor care la data punerii sub interdicţie nu se află sub ocrotirea părinţilor;
    • act de deces al părintelui, pentru cererile formulate de părintele supravieţuitor ori pentru cele formulate de persoana împuternicită de acesta;

Toate documentele trebuie prezentate în original. Acestea se restituie solicitantului.

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

NOTĂ:

  • În cazul declarării furtului paşaportului, este necesară prezentarea dovezii eliberate de autorităţile de poliţie, însoţită de o traducere în limba română efectuată de un traducător autorizat;
  • Pierderea paşaportului se declară la depunerea cererii de eliberare a unui nou document de călătorie;
  • În cazul distrugerii paşaportului, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat, cu condiţia să existe elemente care să facă posibilă identificarea documentului.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu