Cerere pentru Pașaport simplu electronic pentru cetățeni români minori cu vârsta peste 14 ani cu domiciliul în România (valabil 5 ani)

Documente necesare: 

  • certificat de naştere românesc al minorului;
  • cartea de identitate sau, după caz, cartea de identitate provizorie a minorului, aflate în termen de valabilitate. 

Cartea de identitate provizorie, precum și cartea de identitate model nou (fără prenumele părinților) trebuie însoţite de certificatul de naştere;

  • paşaportul anterior al minorului, dacă acesta există;
  • declaraţii de consimţământ, autentificate la notar, date de ambii părinţi/ un singur părinte/ reprezentantului legal (pentru minorii căsătoriţi în condiţiile legii, nu mai sunt necesare aceste declaraţii);

Atunci când declaraţiile de consimţământ se dau la consulat, este obligatorie prezentarea documentelor de identitate ale părinţilor/părintelui/reprezentantului legal, aflate în termen de valabilitate.

  • în situaţia în care cererea pentru eliberarea paşaportului simplu electronic este formulată de minor însoţit de un singur părinte/reprezentant legal/persoană împuternicită, aceasta trebuie însoţită, după caz, şi de:
    • hotărârea judecătorească de încredinţare a minorului (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărârea judecătorească în temeiul căreia părintele exercită singur autoritatea părintească (rămasă definitivă şi irevocabilă sau rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială care cuprinde în mod expres faptul că părintele are dreptul de a solicita eliberarea paşaportului;
    • hotărâre judecătorească (rămasă definitivă şi irevocabilă), hotărâre judecătorească (rămasă definitivă pentru procesele începute cu data de 15 februarie 2013), ori ordonanţă preşedinţială prin care instanţa a suplinit acordul celuilalt părinte pentru eliberarea paşaportului;
    • act de deces al celuilalt părinte;
  •  certificat de căsătorie al minorului căsătorit în condiţiile legii, dacă este cazul;

Toate documentele trebuie prezentate în original.

Certificatele de stare civilă plastifiate ori modificate sau completate fără drept sunt nule!

NOTĂ:

  • Certificatele de naştere emise în alt stat decât România nu sunt acceptate şi trebuie să fie înscrise/ transcrise la serviciul de stare civilă competent sau la consulatul competent.
  • Hotărârile judecătoreşti pronunţate în străinătate trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de lege pentru recunoaştere şi punere în executare.

NOTĂ:

  • În cazul declarării furtului paşaportului, este necesară prezentarea dovezii eliberate de autorităţile de poliţie, însoţită de o traducere în limba română efectuată de un traducător autorizat;
  • Pierderea paşaportului se declară la depunerea cererii de eliberare a unui nou document de călătorie;
  • În cazul distrugerii paşaportului, se va prezenta paşaportul distrus sau deteriorat, cu condiţia să existe elemente care să facă posibilă identificarea documentului.
Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu