Cerere pentru Titlu de călătorie pentru cetățeni români minori cu vârsta peste 14 ani (valabil max 30 zile)

Beneficiază de titlu de călătorie cetăţenii români minori cu vârsta peste 14 ani care trebuie să călătorească urgent în România şi nu mai deţin documente de călătorie româneşti valabile din următoarele motive

  • nu au deţinut niciodată un document de călătorie românesc/ document de identitate românesc (ex. minori născuţi în străinătate); 
  • expirare;
  • pierdere;
  • furt;
  • deteriorare;
  • distrugere;

Titlul de călătorie nu conţine date biometrice (amprente digitale şi imaginea facială)Se preia semnătura electronică a titularului, cetăţean român, începând cu vârsta de 14 ani împliniţi în momentul depunerii cererii.
Titlul de călătorie se eliberează cu valabilitatea de cel mult 30 de zile. 
Valabilitatea titlului de călătorie încetează de drept la data intrării titularului în România (trecerii frontierei de stat). 
Valabilitatea titlului de călătorie NU se poate prelungi. În cazuri de expirare, pierdere, furt, deteriorare a titlului de călătorie, se poate solicita eliberarea unui nou document. 

Pentru a se întoarce în străinătate, cetăţenii români trebuie să obţină de la autorităţile din România un paşaport sau o carte de identitate, deoarece titlul de călătorie nu mai poate fi folosit. 

NOTĂ:  Copiii născuţi în străinătate, care la naştere au cel puţin un părinte cetăţean român, sunt cetăţeni români.

În vederea reîntoarcerii în străinătate a cetăţenilor români minori, născuţi în străinătate, care au obţinut titlurile de călătorie în baza unui certificat de naştere străin, trebuie efectuate demersurile pentru înscrierea/ transcrierea în registrele de stare civilă române a certificatului de naştere străin şi obţinerea unui certificat de naştere românesc, pe baza căruia va fi eliberat paşaportul cu care minorul va putea ieşi din ţară.

Actele de stare civilă ale cetăţenilor români, întocmite de autorităţile străine, au putere doveditoare în România numai dacă sunt înscrise în registrele de stare civilă române.

Certificatele de naştere eliberate de autorităţile străine trebuie să îndeplinească următoarele condiţii pentru a putea fi utilizate în faţa autorităţilor române:

- documentele eliberate de autorităţile statelor semnatare ale Convenţiei cu privire la suprimarea cerinţei supralegalizării actelor oficiale străine, adoptată la Haga la 5 octombrie 1961, la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 66/1999, aprobată prin Legea nr. 52/2000, cu modificările ulterioare, se apostilează; 
- documentele eliberate de autorităţile statelor cu care România a încheiat tratate de asistenţă judiciară sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate, potrivit prevederilor cuprinse în tratatele respective; 
- extrasele eliberate de autorităţile străine potrivit Convenţiei nr. 16 a Comisiei Internaţionale de Stare Civilă referitoare la eliberarea extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, semnată la Viena la 8 septembrie 1976, la care România a aderat prin Legea nr. 65/2012, sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau de orice altă formalitate; 
- documentele care nu se încadrează în categoriile prevăzute mai sus, se supralegalizează în condiţiile prevăzute la art. art. 1.093 din Legea nr. 134/2010, republicată, cu modificările ulterioare. 

La depunerea cererilor pentru eliberarea unui paşaport simplu, solicitanţii predau titlul de călătorie expirat.

Dacă solicitantul nu deţine un document de identitate sau de călătorie românesc, pentru o corectă identificare a acestuia, se pot prezenta şi alte documente româneşti, cum ar fi de exemplu: 

  • certificate de stare civilă (naştere sau căsătorie);
  • permis de conducere;
  • certificate de dobândire/redobândire a cetăţeniei române;
  • atestaţii de clarificare a statutului juridic în raport cu statul român.

În cazul în care solicitantul nu posedă niciun document de identitate sau de stare civilă românesc, iar din consultarea bazelor de date disponibile la misiune nu se poate stabili identitatea sa, precum şi calitatea de cetăţean român, este necesară identificarea persoanei în RomâniaOperaţiunile de identificare se efectuează de către misiunea diplomatică/oficiul consular la care se solicită eliberarea titlului de călătorie şi nu se percep taxe consulare.

Dacă paşaportul anterior a fost pierdut sau furat, trebuie prezentate, în original: 
a) În caz de furt, adeverinţa din partea unităţii de poliţie din străinătate care să ateste declararea furtului însoţită de traducere in limba româna (după caz), 
b) În caz de pierdere, declaraţia privind împrejurările pierderii paşaportului, care se va da la sediul misiunii diplomatice/oficiului consular. 
c) Dacă paşaportul anterior a fost deteriorat, acesta trebuie să fie prezentat la sediul misiunii diplomatice/oficiului consular. 

Pentru a vă informa cu privire la informațiile specifice unei țări/unui Consulat, selectați țara / consulatul :
Solicitaţi serviciu